Referater af bestyrelsesmøder

Bestyrelsesmøde 15/12-2017

Formanden bød velkommen til de fremmødte fra bestyrelsen.
Tilstede:
Bent Larsen
Ilse Munk
Ronni Dahl Olsen
Dorte Olsen (suppleant)
Bo Richter

Fraværende:
Annette Silkensen


1. Referat fra sidste møde blev godkendt og underskrevet.

2. “To Do liste” opdateret.

3. Generalforsamling 2018 er fastsat til 20. Marts 2018.

4. GF har modtaget tilbud om udførelse af Radonmåling af boliger. Tilbuddet lægges på hjemmesiden.

5. Næste møde: 6/2-2018

6.

7. Eventuelt: Nil.

Referat af bestyrelsesmøde 11/10-2017

Referat af bestyrelsesmøde 11/10-2017

Formanden bød velkommen til de fremmødte fra bestyrelsen.
Tilstede:
Bent Larsen
Ilse Munk
Ronni Dahl Olsen
Dorte Olsen (suppleant)
Bo Richter

Fraværende:
Annette Silkensen


1. Referat fra sidste møde blev godkendt og underskrevet.

2. Hjertestarteren er indkøb og opsat i carporten i nummer 40b. Ultimo september blev der gennemført kursus i førstehjælp, hjerte—lungeredning og anvendelse af hjertestarter med deltagelse af 14 personer. Et supergodt og lærerigt kursus.

3. Bestyrelsen har indført en “To Do liste” som et internt stykke arbejdspapir.

4. GF har modtaget en skrivelse fra NK Forsyning vedrørende grundstykket hvor der var plan om legeplads. Stykket skal tinglyses og overdrages til NK Forsyning da deres rør til vandforsyning ligger der. Diverse deklarationer og fuldmagter blev underskrevet og returneret til NK.

5. Vejfesten i år var en succes trods det ustadige vejr og står til gentagelse næste år.

6. Næste møde: 15. December 2017.

7. Eventuelt: Nil.

Referat af bestyrelsesmøde 16/8-2017

Referat af bestyrelsesmøde 16/8-2017

Formanden bød velkommen til de fremmødte fra bestyrelsen.
Tilstede:
Bent Larsen
Ilse Munk
Ronni Dahl Olsen
Dorte Olsen (suppleant)
Bo Richter

Fraværende:
Annette Silkensen


1. Referat fra sidste møde blev godkendt og underskrevet.

2. Der er indhentet tilbud på hjertestarter og hjertestarterskab og en leverandør er valgt til den bedste pris. Materiellet bestilles op vil blive opsat i carporten i nummer 40b ultimo september.
Der bliver afholdt et kursus for op til 24 personer i håndtering af bevidstløse, Hjerte-lunge-redning (HLR), brug af hjertestarter med dukker og AED træner. Tidspunkt tilgår.

3. Sommervedligehold.
A. Broen over Mejerirenden vil blive rengjort for alger og malet med skridsikkert maling. Broen vil afspærret i forbindelse med arbejdet.
B. Der indhentes tilbud ved Stengel for fjerning af ukrudt i fortovene og langs kantsten.

4. Bestyrelsen har modtaget et tilbud fra Verisure alarmsystemer om køb af systemer til foreningens medlemmer. Bestyrelsen mener det er en privatsag om man vil have det ene eller andet alarmsystem og har valgt at henlægge tilbuddet.

5. Vejfest 2017: Der er 22 voksne og 11 børn tilmeldt.

6. Næste møde: 11 oktober 2017.

7. Eventuelt: Nil.

Referat af bestyrelsesmøde 13/6-2017

Referat af bestyrelsesmøde 13/6-2017

Formanden bød velkommen til repræsentanten for Beredskabsforbundet samt de fremmødte fra bestyrelsen.
Tilstede:
Bent Larsen
Ilse Munk
Ronni Dahl Olsen
Dorte Olsen
Bo Richter

Fraværende:
Annette Silkensen

1. Indlæg fra Beredskabforbundet om hjertestarter. Der blev vist demonstrationsvideo og præsenteret muligt materiel. Diverse spørgsmål blev afklaret.

2. Referat fra sidste møde blev godkendt og underskrevet.

3. Kontingent 2017 er indbetalt fra alle undtagen to grundejere. Der er udsendt en påmindelse og næste træk er rykkere med gebyr. Desværre er det de samme lder år efter år ikke kan finde ud af at overholde aftalte betalingsfristen.

4. Sommervedligehold. I.a.b.

5. Næstved Kommune: Der har været tvivl om hvem der har ansvaret for at kloakdæksler bliver bragt i niveau ved oplægning af ny asfalt på vejen. Dette er afklaret via kommunen. Det er grundejerforeningen der har ansvaret og det er medregnet i det modtagne tilbud om fornyelse af asfalt. NK Spildevand har kun ansvaret for selve kloaksystemet.

6. Vejfest 2017: datoen er fastsat til 19. August. Telt, borde og stole er bestilt. Indbydelse bliver omdelt ultimo juni. Alle ejere og lejere på Kometvej er velkomne.

7. Næste møde: 17/8 kl. 19.

8. Eventuelt: Nil.


Bent Larsen                                             Ilse Munch                                  Ronni Dahl Olsen


Bo Richter

Referat af bestyrelsesmøde 04.april 2017

Grundejerforeningen Kometvej

Bestyrelsesmøde  04. april 2017

Bestyrelsen.

Formanden bød velkommen og bestyrelsen blev konstitueret med Ilse Munk som kasserer og Bo Richter som sekretær.

 

Referat fra sidste møde.

Referatet blev godkendt og underskrevet.

 

Generalforsamling 2017.

Deltagerantallet er nogenlunde status quo idet nye var kommet til og nogle af de ”gamle” havde meldt fra.

Generalforsamlingen forløb planmæssigt i god ro og orden og med livlig debat om de foreslåede emner.

Vedtægtsændringer i h.t. generalforsamlingen.

Formanden og sekretæren ser på mulighederne for at sikre vejkontoen.

 

Asfalt, tilbud fra Munck.

Bestyrelsen har modaget et samlet tilbud på ny asfaltbelægning på vej og fortov på knap 850.000 kr. i 2017 priser.

 

Kontinget.

Kontingentet fastholdes og opkrævning udsendes primo Maj.

 

Hjertestarter.

Bestyrelsen får introduktion til hjertestarter på næste møde og der tages derefter beslutning om ansøgning/køb af hjertestarter.

 

Vejfest 2017.

Datoen er fastsat til lørdag den 19. August 2017.

 

Eventuelt.

NIL

 

Næste møde.

13. juni 2017.

 

Bent Larsen                                              Ilse Munk                                           Bo Richter           

 

 

Ronni Olsen                                                                                                         Anette Silkensen                       

Referat af bestyrelsesmøde 21. februar 2017

Grundejerforeningen Kometvej

Bestyrelsesmøde  21. Februar 2017

Bestyrelsen.

Formanden bød velkommen

 

Referat fra sidste møde.

Referatet blev godkendt og underskrevet.

 

Vinterberedskab.

Der er gennemgående tilfredshed med den udførte ydelse.

 

Generalforsamling 2017.

Dato 21. Marts 2017 på Holsted Skole. Lokale er bestilt.

Den udfærdigede tilmeldingsblanket blev godkendt og er klar til opslag på hjemmesiden og omdeling.

Udkastet til dagsorden blev tilrettet og godkendt. Legepladsudvalget skal fremlægge yderligere forslag til finansiering af aktivitetsområdet. Dagsordenen opslås og fordeles sammen med tilmeldingsblanketten.

Det årlige regnskab er udarbejdet og revideret. Forslag til budget 2017 godkendt.

Asfalt.

Asfaltfirmaet rykkes for tilbud.

 

Græsrabatter.

Bestyrelsen har modaget en henvendelse/klage fra et medlem over at foreningens græsrabatter bliver ødelagt af parkerede biler. Området er besigtiget og der er indgået en aftale med berørte, således dette ophører.

Det indskærpes at der IKKE må parkeres på græsset. I våde perioder er græsset meget blødt!!!

Ved gentagelse vil udgifter til retablering blive pålignet respektive grundejere.

 

Eventuelt.

Formanden tager kontakt til Stengel for kontraktfornyelse af vedligeholdelse af grønne områder samt vinterberedskab.

Broen over Mejerirenden skal behandles så den ikke er glat i våde perioder. Stengel forespørges.

 

Næste møde.

04. april 2017.

 

 

Bent Larsen                         Johnny  Sørensen                                      Bo Richter    

 

 

Ronni Olsen                                                                                   Anette Silkensen