Generalforsamling 2024

19/03-2024

Generalforsamling 19/03-24

 Referat


Generalforsamling tirsdag den 19. marts 2024 i mødelokalet hos ATKI A/S på Transportbuen 9


Dagsorden


  1. Valg af dirigent

Formanden Benny Nissen bød velkommen. Benny Nissen foreslog på bestyrelsens vegne Vagn Marott (12A) som dirigent. Vagn blev enstemmigt valgt.

Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indvarslet jf. vedtægternes §14 stk.2, idet indkaldelsen var omdelt til medlemmerne til tiden. Generalforsamling er dermed beslutningsdygtig.

Dagsorden, der var fastsat af bestyrelsen, fulgte med indkaldelsen. Det underskrevne årsregnskab samt forslag til budget for indeværende regnskabsår, kom dog lidt forsinket.

Der var fremmødt medlemmer fra 15 parceller (alle parceller har 2 stemmer), hvilket giver 30 stemmer. I alt 19 medlemmer var mødt frem. Ingen af de fremmødte var i kontingentrestance og derfor stemmeberettiget.

Bestyrelsens sekretær forestår referat.

 

2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år

Medlemmer

Vi er stadig 52 parceller - ingen ændringer der.

 

Aktivitet

Heller ikke denne gang er der sket så meget siden sidste generalforsamling, hvilket blev

opfatter som en indikation på at der ikke har mange problemer eller udfordringer. Det er mest

opfølgning på allerede igangværende projekter.

 

Vejfest

Vejfesten forløb godt igen i Benny’s carport. Meget hyggelig aften. Vejret var igen med os.

Dejligt at se, at nye beboer fra Kometvej var med, da formålet er at lære hinanden bedre at

kende og skabe stemning samt samarbejde på vejen. Vi glæder os over at det nu er en

tradition som der bakkes op om generelt.

 

Blomstereng

Dette projekt har snart kørt i lang tid og det er primært kommunen vi har ventet på denne

gang. Der blev samlet de omkringliggende grundejerforeninger på opfordring af kommunen for at få et oplæg for hele området. Nu har vi endelig fået et svar fra Park og Vej, der primært går efter en blomstereng, der er relativ billig at etablere og vedligeholde, men til gengæld ikke særlig pæn. Kommunen ville ellers som udgangspunkt have indkaldt til et møde med grundejerforeningerne for i fællesskab at finde en løsning. Bestyrelsen foreslår, at der nedsæt en arbejdsgruppe, der skal videreføre arbejdet.

 

Vintervedligeholdelse og græsslåning

Vi har fået beskåret træer og oprenset vejrende. Ellers intet at bemærke.

 

Fibernet

Bestyrelsen arbejder på at reetablering udføres bedre og har kontaktet bl.a. Norlys, der vil kigge på det senere på året.

 

Forretningsorden

Der er udarbejdet en ny forretningsorden for bestyrelsesarbejdet. Skal forhåbentligt gøre det

nemmere for nye medlemmer af bestyrelsen at komme i gang og undgå fejl. Der har i året

været enkelte afvigelser som ikke er i orden. Så forhåbentligt bliver det bedre fremadrettet.

Det drejer sig om forsinkelser på konstituering og udsendelse af referater.

 

Hastighed på gennemfartsveje i området

Vi aftalte på sidste generalforsamling, at der skulle fokuseres på hastigheder og

gennemkørsel i området. Der er rettet henvendelse til de omkringliggende

grundejerforeninger og de mener ikke der er et problem og hvis der er, skal vi rette

henvendelse til politiet da det er deres opgave. Så bestyrelsen har ladet den ligge der.

 

Bro malet

Bestyrelse lavede et socialt møde på broen med lidt drikkevarer og fik malet broen i foråret.

 

Sti mellem husnummer 22 og 24 til bro

Dette skulle der arbejdes videre med, men da broen stien føres til er en ikke “lovlig” gangbro,

mener bestyrelsen ikke det er et fornuftigt projekt. I så tilfælde skal gangbroen først gøre officiel og

lovlig?

 

Beskæring af træer på Maglebjerg Alle

Her har bestyrelsen fået en besked og beboere har fået en anden besked fra kommunen. Det blev

besluttet at emnet tages op her på generalforsamlingen under eventuelt, og der kan

nedsættes en arbejdsgruppe med berørte grundejere til at bearbejde sagen og finde fælles

enighed over for kommunen (evt. underskriftsindsamling). Så skal bestyrelsen nok

blåstemple det.

 

Formandsproblemer

Endnu en gang har det vist sig vanskeligt at finde en ny formandskandidat til bestyrelsen

inden generalforsamlingen, idet Benny ikke ønsker at fortsætte. Benny vil gerne angive, at

det faktisk er ret givende at være formand for grundejerforeningen. Man kommer tættere på en masse mennesker og får et bedre forhold til og info om området og de mennesker der bor der. Bestyrelsen håber, at vi med de vedtægtsændringer der er lavet, hvor man ikke behøver

at finde en formand på selve generalforsamlingen, kommer nemmere igennem denne

udfordring.

 

Selvevaluering

I starten af hvert år laver bestyrelsen en selvevaluering af sit arbejde i et forsøg på løbende at forbedre bestyrelsesarbejde. Dette er en del af det årshjul, som blev nedskrevet. Der er

en fornemmelse af, at beboerne er tilfredse med det arbejde, der er udført af bestyrelsen.

Der har været enkelte problemer i forretningsgangen, hvorfor der har været fokus på dette.

Dirigent takkede formanden for årsberetningen.


Spørgsmål til beretningen:

Der blev foreslået at have en fast dato for vejfesten, fx den 3. lørdag i august. - Som minimum ønskes det, at få datoen for den kommende vejfest, oplyst ved Generalforsam-lingen.

Det blev spurgt om økonomi omkring blomstereng, hvor bestyrelsen mener, at omkostninger burde være lidt de samme som i dag. Den blomstereng, som kommunen har anvendt ser ikke så godt ud. Hvis det skal laves ordentligt, så skal der sås hvert år i de første 4 år. Derfor skal man budgettere omkostninger til blomsterengen på samme måde som vedligeholdelsen koster i dag (se pkt. 4).

Den nye forretningsorden for bestyrelsen skal lægges ud på hjemmesiden.

Omkring hastigheder på vejene i området, så kan man bede kommunen og/eller politi om at lave fartkontrol og gennemkørselskontrol.

Det blev takket til bestyrelsen for maling af broen.

Det blev besluttet at droppe en bro #2 mellem nr. 22 og 24. Især fordi man samtidig gør gennemgang fra naboerne i blokkene nemmere.

Vedrørende træerne på Maglebjerg Alle’, så har Claus fra nr. 36A  fået et svar fra kommunen, at han skulle henvende sig til grundejerforeningen ang. beskæring af træerne. Torben i nr.32B er også generet af træerne. Man bør spørge naboer fra Galaxevej, hvad de vil sige til beskæring af træerne.

Der bør stiftes en arbejdsgruppe.. (se pkt.4).

Herefter blev årsberetningen godkendt.


3. Aflæggelse af regnskab

Revisor har underskrevet og godkendt regnskabet.

Kassereren v. Hasse Vad gennemgik regnskabet for 2023 og herefter gav enkelte afklarende oplysninger om regnskabet.

Herefter blev regnskabet godkendt.


4. Indkomne forslag fra medlemmerne

Ingen indkommende forslag modtaget.

 

A. Det blev stiftet en arbejdsgruppe bestående af Ole Jensen 36B (formand), Claus Lilleø 36A og Torben Hansen 32B, som skal arbejde på træ-problematikken på Maglebjerg Alle’. Det blev aftalt, at hvis flertallet, på rækken af huse tæt på Allen, er for, at de ønsker beskæring af træerne og der skal rettes henvendelse til kommunen. Så vil Grundejerforeningen gå videre med sagen. Ud over mødevirksomhed, så må det ikke give en udgift for Grundejerforeningen.


B. Der blev afholdt en afstemning om blomstereng projektet: Skal bestyrelsen arbejde videre med projektet. Resultatet blev - der var 9 stemmer for, -19 stemmer imod og 2 blanke. - Hermed er projektet droppet.

 

5. Vedtagelse af budget

Indtægter i alt 130.000 kr. Der er solgt huse hvilket giver en lille ekstra indtægt.

Gebyret til banken skal rettes til 1.700 kr. Omkostningerne er 84.500 kr. Næste års underskud er sat til -6.500 kr.

Kontingentet forbliver uændret 2.500 kr. for 2024.

 

Budgettet og hermed kontingent blev vedtaget.

 

6. Valg af formand

Formandspost er på valg, og Benny Nissen (nr.19) modtager ikke genvalg. Det kom ingen kandidater til posten. Bestyrelsen skal derfor konstituere sig selv frem til næste general-forsamling, ifølge de nye vedtægter §18 stk. 2.

 

7. Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleant

 

Ole Jensen (36B) er på valg, blev genvalgt.

Georg Markhovski, (8A) er på valg, modtager ikke genvalg.

Hasse Vad (40B) er ikke på valg.

Kenneth Ring (6A) er ikke på valg

Bo Richter (4A) Suppleant er ikke på valg, men har ønsket at fratræde sit hverv.

 

Bestyrelsesmedlem: Flemming Jensen (nr. 3B) valgt.

Bestyrelsesmedlem: Benny Nissen (nr.19) valgt.

Suppleant: For resten af valgperioden (1 år) Claus Lilleø (nr. 36A) valgt.

 

8. Valg af revisor og revisorsuppleant

Johnny Sørensen (21) er på valg, modtager genvalg.

Revisorsuppleant Henning Dahl (8B) er på valg, modtager genvalg.

 

De er enstemmigt valgt.

 

9. Eventuelt

Der var en længere debat om fjernvarme til området og egne varmepumper.

Det skal/bør tjekkes, om brøndene skal renses igen. Der er meget vand i området og grundvandet står højt

 

Bestyrelsen bør kigge på asfalt på fortovet.

 

Dirigenten lukkede generalforsamlingen og gav ordet til formanden.

 

Formanden sluttede generalforsamlingen og takkede for god ro og orden. Glad for at der møder nogen op. Glad for at vi lærer hinanden at kende her.

 

Formanden takkede dirigenten og bestyrelsen, m.m.  for det gode arbejde.


Referent: Georg Markhovski         Dirigent: Vagn Marott               Formand: Benny Nissen

BESKED FRA FORMANDEN

 

Da jeg nu i 4 år har været formand for grundejerforeningen,synes jeg at det er på tide at der kommer nye kræfter til. Dette på baggrund af at jeg har mistet lidt af drivkraften af personlige årsager og prioriteringer.

Arbejdet består overordnet i at få bestyrelse til at fungere, så den kan udføre sin funktion som er at varetage husejernes interesser. Dette betyder at man skal få nogle forskellige mennesker til at fungere i en sammenhæng og overholde/planlægge nogle forretningsgange.

Har i mit virke forsøgt at få etableret en levedygtig opbygning af bestyrelsen og sikre arbejdet for grundejerne bl.a. med nogle vedtægtsændringer og ansvarsområder. Dette betyder bl.a. at arbejdet er mere fordelt ud og ikke er så afhængigt af enkeltpersoner.

Arbejdsbyrden er meget begrænset og er vel 1 til 2 timer imellem møderne og består primært i kommunikation og social omgang med de andre bestyrelsesmedlemmer eller eksternt.

Jeg vil sikre en så smertefri overgang som muligt og vil derfor gerne fortsætte som alm medlem. Dette betyder at jeg kan hjælpe den nye formand i gang.

Men vi behøver en frivillig som formandskandidat og jeg vil opfordre alle der kunne have tanker i denne retning til at kontakte mig. Vi skal helst ikke ud i den situation at vi ikke har en kandidat på generalforsamlingen.